onsdag den 17. juli 2013

Hurtigere PRér vs. Interval træning?

Jeg har rigtig rigtig mange gange læst, at hvis smider lidt interval træning ind i sin ugentlige løbetræning, så vil man forbedre både sin tid, sit løb og sin præstation. Jeg har egentlig godt kunne se fidusen i det, men har ikke kunne overskue at skulle løbe og kigge på min ur for at se, hvornår jeg har løbet X-antal meter eller sekunder. Så jeg har lige så stille ignoreret det og bare stille accepteret, at det nok ikke er noget for mig. Meeeen, jeg fandt ud af, at på min endomondo, kan jeg få damen til at holde styr på det hele, hvis jeg bare fortalte hende, hvordan hun skulle pace mig :) Så det gjorde jeg. Jeg har lagt 30-20-10 ind og afsted med mig. Og jeg må jo indrømme, at effekten er stor! Jeg har forbedret min tid med min. 30 sek pr. km. og det er på baggrund af, at jeg kun har løbet interval 3-4 gange... Jeg er vildt imponeret, at "så lidt" kan gøre så meget. Så lige om lidt, tager guldet på 3 ugers sommerferie, så skal moderen have interval trænet, så efterårets løb, kan løbes med tilfredsstillelse :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar