søndag den 4. august 2013

Løbeturen i går...

Målet var sat, jeg ville runde de 14 km. Jeg skal have lidt flere lange ture i benene og i psyken inden det går løs den 15/9, så igår forberede jeg mig en smule. Spiste en let morgenmad, fyldte op med lidt powerade inden jeg spændte løbeskoene for og var klar. Jeg havde også sat mig for at se, hvilken løbe app, der var mest pålidelig, på de længere distancer. Jeg syntes at Endomondo har syndt mig, lidt for meget på det sidste, så jeg tester også Runkeeper.
 Men det gik "galt" allerede fra starten. Jeg kender mange af km-punkterne, så ved nogenlunde hvornår jeg har løbet, hvor langt. Så da jeg fik beskeden i ørerne at jeg havde løbet den 1. kilometer ca 300 meter før "punktet" blev jeg allerede irriteret. Sådan fortsatte Endomondoen. 2 særskilte kilometer løb jeg på 4,52 min pr. km (hvilket bestemt ikke er rigtigt) og 2 af kilometerne løb jeg på henholdsvis 7,01 og 13,29 min pr. km, som heller ikke er rigtigt.
Men oveni irritationen over Endomondo, så var det også ufattelig varmt og mine ben var uvirkelig tunge. Så da jeg var ca. 2 km hjemmefra, stoppede jeg. Jeg orkede simpelthen ikke at løbe længere. Så jeg gik hjem! Det er første gang, at jeg smed håndklædet i ringen og har stoppet så langt hjemmefra.

Jeg havde en stor skuffelse over dagens løb. Jeg syntes absolut ikke jeg havde fået det ud af det, som jeg havde forventet, jeg anede ikke hvor langt jeg egentlig havde løbet og jeg var bare træt, øm og udmattet. Da jeg fik målt ruten op hjemme, kunne jeg konstaterer, at jeg havde løbet 11,12 km, hvilket slet ikke var nok i forhold til, hvad jeg havde sat mig for. Men da jeg havde kølet lidt af og stod i badet, så jeg positivt på det. Jeg kom ud og løbe, jeg var over 10 km og ingen af mine gamle skader rør på sig, så jeg kan godt løbe de lange distancer igen. Så alt i alt var det okay :)

Men tilbage til sammenligningen mellem Runkeeper og Endomondo. Jeg tændte Runkeeper først og efterfølgende Endomondo. Ligeledes slukkede jeg Endomondo først, så dennes tid er selvfølgelig kortere end Runkeepers. Men prøv at se forskellen... De viser meget godt, min frustration over mit løb i går ;)



Så i dag, vil jeg prøve at løbe en tur og se hvor langt jeg når.... uden Endomondo i ørerne :)

God søndag til jer alle :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar